Pollenprognoser till Folket! Folkstorm mot Socialdepartementet

Blogginlägg   •   Mar 07, 2012 12:34 CET

Nu har det kommit in 291 vykort och brev till barn och äldreministern Maria Larsson! Alla med önskemål om att pollenprognosernas liv måste räddas - och ges en trygg och stabil framtid.

När jag gjorde ett kort inspel på Jordbruksdepartementet som ämnessakkunnig för många år sedan fick jag veta att fem brev om samma fråga som kom in från vanligt folk räknades som en folkstorm. Ska man kanske kalla 291 vykort för en orkan då?

Göran Hägglund har meddelat oss att han anser att det är hans fråga, vilket borde betyda att han också vill föra frågan framåt och komma till ett beslut. Nu väntar vi med spänning på ett positivt beslut. Men inte i passivitet. Nu riktar vi orkanen mot honom.

Göran Hägglund! Ge oss beskedet att pollenprognoserna får en nationell huvudman med säker och långsiktig finansiering! 3 miljoner kronor om året är en liten summa för att ge landets 1,8 miljoner pollenallergiker den information de behöver för att planera sin vardag under pollensäsongen. Gå till beslut!

Marianne Jarl

Kommentarer (0)