Äntligen en APP för alla fikasugna matallergiker!

Nyhet   •   Okt 10, 2011 11:42 CEST

Pressinformation

Nu har Astma- och Allergiförbundet tagit fram en App där du kan tipsa andra och själv få tips om caféer, restauranger och serveringar som har goda alternativ utan ägg, gluten, mjölk och laktos. Kanske kan man dessutom avnjuta dessa på en rökfri uteservering?

- Denna App kommer att ge alla som vill fika en chans att både dela med sig av bra fikatips men också att själva kunna hitta nya ställen att gå ut och fika på, säger Ingalill Bjöörn, ordförande i Astma- och Allergiförbundet

Informationen i Cafétipsaren bygger helt på rekommendationer från användarna. Astma- och Allergiförbundet tar inget ansvar för att de omnämnda serveringarna har specialanpassad kost. Vår förhoppning är att människor över hela Sverige ska dela med sig av sina favoritställen och att serveringarna ska bli motiverade att bli tillgängliga för fler. Appen finns för både Iphone och Androidtelefoner.

För mer information kontakta Carina Hååg, informationsansvarig Astma- och Allergiförbundet 08 506 28 209, 070 604 3536 eller carina.haag@astmaoallergiforbundet.se

Kommentarer (0)

Kommentera