På plats i Almedalen!

Pressmeddelande   •   Jun 30, 2014 05:05 CEST

Astma- och Allergiförbundets ordförande Maritha Sedvallson finns i Almedalen måndag till onsdag, Maritha kommer att delta i de seminarier som vi arrangerar eller är medarrangörer i. Maritha kommer också att träffa andra organisationer, media och representanter för näringslivet.

Vill du träffa Maritha på plats - välkommen till något av de seminarier som Maritha deltar i för att debattera inomhusmiljön i skolan och presentera Astma- och Allergiförbundets förslag för en bättre inomhusmiljö i skolan.

-  Har du inte möjlighet att komma till seminarierna, hör gärna av dig till mig för att diskutera vår valfråga, ett statligt stöd till kommunerna för att förbättra inomhusmiljön i skolan eller någon annan av de frågor som förbundet driver, säger Maritha Sedvallson.

Du når Maritha via mail maritha.sedvallson@astmaoallergiforbundet.se eller på telefon
070 -661 54 75. Eller via Eva-Maria Dufva, pressekreterare, 070 – 588 72 88.

Astma- och Allergiförbundet vill öka kunskapen hos andra om hur det är att ha ett osynligt handikapp som astma, allergi och annan överkänslighet. Vi vill därigenom bidra till att attityderna förändras hos omgivningen. Planerare, beslutsfattare och producenter måste ta ett större ansvar för den ökande utvecklingen av allergier. Vi har föreningar runt om i hela landet.

Kommentarer (0)

Kommentera