Pressmeddelanden Visa alla 5 träffar

Var femte svensk lider av pollenallergi – tio bästa tipsen för att klara pollensäsongen

Pressmeddelanden   •   Mar 13, 2014 05:08 CET

Våren är här, en härlig tid för de flesta av oss. Men för den som är pollenallergisk kan våren vara den värsta tiden på hela året, en jobbig upplevelse med rinnande näsa och kliande ögon. I Sverige är ca 20 procent av befolkningen pollenallergiker. Astma- och Allergiförbundet har samlat goda råd och fakta om pollen på webbsidan alltompollen.se.

Nya siffror, allergivaccination eller inte beror på var du bor

Pressmeddelanden   •   Maj 07, 2012 12:52 CEST

Nya siffror visar på att det finns stora regionala skillnader när dte gäller allergivaccination. I det landsting där man vaccinerar flest antal människor, Halland, vaccinerar man 5 gånger fler än där man vaccinerar minst, i Norrbotten, Västernorrland, Östergötland och Jönköping.

Nyorientering på Allergistämma 2010 Vi ska stödja hälsan – inte allergin

Pressmeddelanden   •   Okt 14, 2010 17:07 CEST

De senaste åren har ny kunskap och forskning öppnat oväntade dörrar för alla som arbetar med astma- och allergifrågor. Vi har fått belägg för att livsstilen kan spela roll även för de astmatiska och allergiska sjukdomarna på samma sätt som vi vet att den kan kopplas ihop med exempelvis hjärt-kärlsjukdomar och cancer.