Allergitestning – en risk för den som utför testet

Dokument -

Allergitestning – en risk för den som utför testet

Bristande ventilation och utrustning kan innebära att de sjuksköterskor som utför allergitester på patienter själva utsätts för en ökad risk för astma eller allergi. Det framkommer av en ny undersökning gjord av Astma- och allergisjuksköterskeföreningen (ASTA). Studien presenteras på onsdag under Allergistämman i Göteborg.
  • Licens: Medieanvändning
    Innehållet får laddas ner, användas och delas i olika mediekanaler av t.ex. journalister, bloggare, krönikörer, opinionsbildare etc., i syftet att förmedla, redogöra för och kommentera ert pressmeddelande, inlägg eller information, så länge innehållet används oförändrat och i dess helhet. Upphovsmannen ska anges i den omfattning och på det sätt god sed kräver (vilket bl.a. innebär att fotografer till bilder nästan alltid måste anges).
  • Filformat: .pdf