En bra skolmiljö är en tillgång - inte en kostnad

Dokument -

En bra skolmiljö är en tillgång - inte en kostnad

I helgen samlas Astma- och Allergiförbundet till föreningskonferens, ett avstamp inför valet 2014. Förbundet vill införa ett statligt stöd för att rusta upp skollokaler, en klassrumspeng. Elevernas hälsa och skolresultat påverkas negativt av brister i skolans fysiska arbetsmiljö. En klassrumspeng gör det möjligt för kommunerna att komma igång med renovering av skolor med dålig inomhusmiljö.
  • Licens: Creative Commons erkännande
    Med en Creative Commons-licens, behåller du din upphovsrätt men tillåter andra människor att kopiera och distribuera ditt verk under förutsättning att de erkänner dig som upphovsman. Du tillåter andra att kopiera, distribuera, visa och framföra verket, samt att skapa bearbetningar av det.
  • Filformat: .pdf