Flyga på höstlovet? Det här är dina rättigheter som allergiker

Dokument -

Flyga på höstlovet? Det här är dina rättigheter som allergiker

Människor med olika typer av funktionsnedsättning ska ha samma möjlighet att resa med flyg som alla andra. De gäller även människor med allergi, astma eller annan överkänslighet. Det kan vara lite snårigt att veta vad som gäller. Astma- och Allergiförbundets webbtidning Matnyttig.se har försökt att reda ut begreppen.
  • Licens: Medieanvändning
    Innehållet får laddas ner, användas och delas i olika mediekanaler av t.ex. journalister, bloggare, krönikörer, opinionsbildare etc., i syftet att förmedla, redogöra för och kommentera ert pressmeddelande, inlägg eller information, så länge innehållet används oförändrat och i dess helhet. Upphovsmannen ska anges i den omfattning och på det sätt god sed kräver (vilket bl.a. innebär att fotografer till bilder nästan alltid måste anges).
  • Filformat: .pdf