Stort behov av allergikonsulenter i Norrbotten

Dokument -

Stort behov av allergikonsulenter i Norrbotten

Idag den 20 januari överlämnar Astma- och Allergiföreningen i Luleå en skrivelse till landstingsrådet. Vi vill ha minst en allergikonsulenttjänst inrättad i Norrbotten. Enligt Miljöhälsorapporten 2013 ökar astma bland barn, en oroande utveckling. Det är en komplex sjukdom som kräver stora anpassningar av omgivningen för att vardagen ska fungera. Det kan en allergikonsulent hjälpa till med.
  • Licens: Medieanvändning
    Innehållet får laddas ner, användas och delas i olika mediekanaler av t.ex. journalister, bloggare, krönikörer, opinionsbildare etc., i syftet att förmedla, redogöra för och kommentera ert pressmeddelande, inlägg eller information, så länge innehållet används oförändrat och i dess helhet. Upphovsmannen ska anges i den omfattning och på det sätt god sed kräver (vilket bl.a. innebär att fotografer till bilder nästan alltid måste anges).
  • Filformat: .pdf