Viktigt poängtera att läkare ställer diagnos

Dokument -

Viktigt poängtera att läkare ställer diagnos

Efter den stora uppmärksamhet som Apotekets självtester fått vill Astma- och Allergiförbundet kort kommentera förbundets syn på testerna. - Det är viktigt att poängtera att det är läkare som ställer diagnos. Testerna som finns i handeln är just en test och har man symptom är vår rekommendation alltid att man kontaktar sjukvården, säger Ingalill Bjöörn.
  • Licens: Medieanvändning
    Innehållet får laddas ner, användas och delas i olika mediekanaler av t.ex. journalister, bloggare, krönikörer, opinionsbildare etc., i syftet att förmedla, redogöra för och kommentera ert pressmeddelande, inlägg eller information, så länge innehållet används oförändrat och i dess helhet. Upphovsmannen ska anges i den omfattning och på det sätt god sed kräver (vilket bl.a. innebär att fotografer till bilder nästan alltid måste anges).
  • Filformat: .pdf