Nya pluggannonser, Astma- och Allergiförbundet

Barnallergiåret 2013 – 14 är ett helt år då Astma- och Allergiförbundet sätter barn med astma, allergi eller överkänslighet i fokus. Och det behövs! Genom personliga kontakter, mejl och genom inlägg på förbundets olika sociala medier får vi återkommande exempel på vilka brister barn och unga med allergisjukdom möts av. Det gäller både förståelse och bemötande, tillgänglighet till samhälle och fritidsaktiviteter, vård och patientutbildning och inte minst i barnens arbetsmiljöer.

Ni är varmt välkomna att använda bifogade pluggannonser till fördel för Barnallergifonden. Fonden delar årligen ut ekonomiskt stöd till barn som har allergiska sjukdomar.

Om du har några frågor vänligen kontakta projektledare Caroline Tegnér,

email: caroline.tegner@astmaoallergiforbundet.se