Välkomna till Allergistämma 2012

Välkomna till Allergistämma 2012

Vi på Astma- och Allergiförbundet är mycket glada att få bjuda in till Allergistämma 2012 den 21 -22 november i Göteborg.

Året program är brett och intressant, och indelat i fyra huvudområden,
Vård & bemötande
Miljö & samhälle
Hälsa & livsstil
Allergi i arbetslivet

Socialminister Göran Hägglund finns på plats för att öppna stämman, och därefter följer två dagar fyllda av spännande föreläsningar.
Sammanlagt har du möjlighet att välja mellan ett 50-tal olika föreläsningar! De är två år sedan den förra Allergistämman, och mycket har hänt sedan dess. Nya forskningsrön har etablerats, som i sin tur kan leda till nya behandlingsmetoder. Allergistämman är det bästa tillfället att ta del av ny kunskap, från teori till praktik!

Varmt välkommen, Ingalill Bjöörn förbundsordförande Astma- och Allergiförbundet

Medarrangörer är Vårdalstiftelsen, Sahlgrenska samt Astma- och Allergiförbundets Forskningsfond