Våga fråga!

Våga fråga!

Under våren 2013 har Astma- och Allergiförbundets föreningar haft möjlighet att delta i den värvartävling som pågått under första halvåret av 2013. Den förening som lyckats bäst med att värva nya medlemmar var även i år Astma- och Allergiföreningen i Ängelholm.

Den vinnande föreningen får som tack för en enastående prestation möjlighet att åka till Stockholm på Nationaldagen och delta i nationaldagsfirandet. De kommer att delta i festtåget till Skansen och även finnas på plats under festligheterna på Solliden under kvällen. De som deltar från Ängelholm är Lilly Johnsson och Lennart Johnsson, som även vann tävlingen förra året.

Bästa värvartipset är enligt Lilly och Lennart att kort och gott ”våga fråga”. Och det har man lyckats bra med, 492 medlemmar har föreningen idag, 500 är målet innan sommaren.

-  Otroligt glädjande att Ängelholmsföreningen än en gång visar framfötterna. Vi noterar att framgångsreceptet är enkelt – ”våga fråga!”, säger Ulf Brändström, kanslichef på Astma- och Allergiförbundet.

Stort Grattis säger vi, välkomna till Stockholm på Nationaldagen den 6 juni!

För mer information vänligen kontakta:

Ulf Brändström, kanslichef, Astma- och Allergiförbundet, 070 - 795 22 86
Eva-Maria Dufva, pressekreterare, Astma- och Allergiförbundet 070 - 588 72 88

Astma- och Allergiförbundet vill öka kunskapen hos andra om hur det är att ha ett osynligt handikapp som astma, allergi och annan överkänslighet. Vi vill därigenom bidra till att attityderna förändras hos omgivningen. Planerare, beslutsfattare och producenter måste ta ett större ansvar för den ökande utvecklingen av allergier. Vi har föreningar runt om i hela landet.