Vårkonsert i Alfta kyrka till förmån för Barnallergifonden

Vårkonsert i Alfta kyrka till förmån för Barnallergifonden

Astma- och Allergiföreningen i Ovanåker bjuder in till vårkonsert i Alfta kyrka, med musicalstjärnan Nina Söderquist tillsammans med Alfta och Voxna barnkör. Överskottet från konserten går till Barnallergifonden och kommer att ge barn och ungdomar med allergi möjlighet att glömma sin sjukdom en stund.

Just nu pågår Barnallergiåret. Astma- och Allergiföreningar i hela landet jobbar för att höja kunskapen om barn och ungdomars allergier. Astma- och Allergiföreningen i Ovanåker har bland annat kontaktat landstinget i Gävleborg för att höra efter om det finns möjlighet till att arrangera astma- och eksemskolor tillsammans. Föreningen har också ordnat en nätauktion där man auktionerat ut spelartröjor från Brynäs och Edsbyns IF, där pengarna gått till Barnallergifonden.

-  Vi är glada över att Nina Söderquist vill ställa upp och hjälpa oss att uppmärksamma Barnallergiåret och samtidigt samla in pengar till Barnallergifonden, säger Anette Torvidsson, ordförande i Astma- och Allergiföreningen i Gävleborg.

Tid och plats: söndagen den 30 mars kl 16.00 i Alfta kyrka.

För mer information kontakta gärna:
Annette Torvidsson Eriksson, Astma- och Allergiföreningen i Gävleborg, tel 073-8033026, 0271-12298,
Eva-Maria Dufva, pressekreterare, Astma- och Allergiförbundet, 070 – 588 72 88.

Regioner

Astma- och Allergiförbundet vill öka kunskapen hos andra om hur det är att ha ett osynligt handikapp som astma, allergi och annan överkänslighet. Vi vill därigenom bidra till att attityderna förändras hos omgivningen. Planerare, beslutsfattare och producenter måste ta ett större ansvar för den ökande utvecklingen av allergier. Vi har föreningar runt om i hela landet.