Vi kan inte vänta - det behövs fler rökfria miljöer nu

Vi kan inte vänta - det behövs fler rökfria miljöer nu

Idag publiceras en debattartikel i Uppsala Nya Tidning skriven av Maritha Sedvallson, förbundsordförande i Astma- och Allergiförbundet och Erika Sohlberg, förbundsordförande i Riksförbundet Unga Allergiker. De är kritiska till att utredningen hos Statens Folkhälsoinstitut om passiv rökning på allmänna platser har försenats och kommer att presenteras först i slutet av 2014.

Förseningen kommer att få stora konsekvenser för de som drabbas mest av andras rökning - barn, unga och personer med astma och överkänslighet.

Läs hela artikeln i UNT.

För mer information vänligen kontakta:

Leif Henriksson, 1:e vice ordförande Astma- och Allergiförbundet, 0702 - 65 55 25
Marie-Louise Luther, ombudsman, Astma- och Allergiförbundet. 0708 - 33 74 73